lunes, 22 de diciembre de 2014

SINDROME DE LA PREMENOPAUSA

Encara que és un procés natural els sintomes es solen confondre o emmascarar amb el excessiu estrés que patim a la vida. Aquest procés el pateixen el 75% de les dones de entre 45-50 anys.

Què és

Com diu la definició és la fase prèvia a la menopausa i el moment d’inici i la duració és diferent per cada dona.
S’inicia amb els primers desajustaments de la producció de les hormones vinculades al cicle premenstrual i acaba amb l’inici de la menopausa.
Aquesta afecció és la preparació del cos de la dona a la fi de la seva vida fèrtil.
Aquest síndrome respon al cessament progressiu de la funció ovàrica. A parir del 30 anys la dona produeix menys progesterona i al disminuir també l’activitat ovàrica baixen els nivells d’estrògens. La menopausa pren com a referència la darrera menstruació per delimitar-se. Es considera que la dona esta en menopausa quan han transcorregut 12 mesos desde la seva darrera menstruació.


Sintomes
1.    Trastorns en la menstruació: Degut a la disfunció en la producció de progesterona i estrògens es veuen afectats la menstruació en la seva periodicitat.
2.   Sufocacions: Cambis sobtats en la temperatura del cos abans de la menopausa degut a l’alteració d’estrògens.
3.      Suós nocturnes: Degut a l’alteració que provoca les sufocacions.
4.     Trastorns a la zona genital: Sequedat vaginal, afeccions urinàries o incontinència.
5.     Descens del lívid: El desig sexual es troba molt relacionat amb el cicle menstrual i l’ovulació.
6.      Depressió: No hi han resultats concloents.
7.  Mals de cap i cefalees: El desajust químic que es produeix unit a l’alteració de la tensió i al funcionament dels sistema circulatori produeixen aquets mals de cap i cefalees. Si els dolors persisteixen s’ha d’acudir a l’especialista.
8.      Insomni
9.  Irritabilitat: El descontrol hormonal junt amb altres sintomes de premenopausa condueixen a alteracions de caràcter.
10.  Pèrdues de memòria: Alteracions de les capacitats cognitives de forma transitòria o disminució de la capacitat per concentrar-se.


El factor psicològic és molt important i és clau per superar aquesta fase.


Remeis(fitoteràpia)
Maca
Cardamom
Fenigrec
Endrino
Trèvol
Alfals
Ortiga
Hamamelis
Mil enrama
Regalèssia
Flors de la passió
Valeriana


Remeis alimentaris
-Calci i vitamina D. Per els osos
-Làctics i desnatats
-Peix blau(sardines,salmó, verdures..)
-Evitar l’excés de fòsfor(carns vermelles, embotits o begudes carbonades)
-Disminuir els excitants com cafeïna, teïna i alcohol
-Consumir omega 3(peix blau, fruits secs, sobretot anous)


RECEPTA

PER LA MENOPAUSA
-1 Llimona
-6 branques d’àpid
-50 grams de julivert
-2 l. d’aigua
-3 cullerades de sàlvia

Trossegem l’àpid i la llimona amb la pela però sense els extrems
Bullim tots els ingredients 30 minuts
Deixar reposar 10 minuts
Colar i guardar-ho en ampolles
Prendre 3 gots al dia durant 9 dies i repetir si cal