martes, 8 de noviembre de 2016

ATENCIÓ AL VEGANISME

És una pràctica que consisteix en no menjar productes d’origen animal. I de no menjar ous, làctics i mel. Un respecte total als animals.
Sembla ser que és una pràctica cada vegada més extessa i de moda entre les persones joves, però atenció que al no consumir determinats aliments és necessari menjar-ne uns altres substitutius ja que si no podem tenir greus problemes de salut. De fet fa hi han hagut alguns casos de morts per aquesta causa. Sobretot nens petits que tenen unes necessitats diferents que els adults.





Analitzarem els substitutius:
1.      Proteïnes:
No vegans:carn, peix, ous
Vegans:Llegums i fruits secs
2.      Ferro
No vegans:carn i marisc
Vegans:Llenties, espinacs, ametlles, nous, pistatxos, raïm i mango
3.      Calci
No vegans:Làctics
Vegans:Fruits secs, ametlles, tofu, mongetes, col, coliflor i bròquil
4.      Zinc
No vegans:Musclos
Vegans:Fruits secs, llegums, cereals integrals
5.      Omega-3
No vegans:Peix
Vegans:nous, llavors lli
6.      Vitamina B12
No vegans:Productes d’origen animal
Vegans: No es troba en productes d’origen vegetal en quantitats suficients i per això s’han de prendre complements d’aquesta vitamina. És importantíssima ja que interfereix en la síntesis de la hemoglobina i l’elaboració de les cèl·lules.


És aconsellable consultar a un nutricionista abans de començar aquest tipus de dieta