miércoles, 4 de noviembre de 2015

EL MENJAR PROCESSAT











Darrerament s’ha parlar dels perjudicis de menjar amb excés aquest tipus de menjar. En aquest capítol analitzem el perquè son perjudicials però sempre si en mengem en excés.
Ja fa molts anys que es diu que això és així, i ara no entenc perquè se li dona més importància, això fa posar en perill tota l’industria càrnica que és tant important al nostre país. Bé anem a analitzar el tema:

1.      Son adictius i poden provocar que en mengem de més
Processar modifica o remou components importants del menjar com la fibra, l’aigua i els nutrients, canviant la forma que son digerits i assimilats en el cos. A diferencia del menjar cru i sencer que conté una barreja de carbohidrats, grasses, proteïnes, fibra i aigua per ajudar-nos a sentir millor, els aliments processats estimulen l’ alliberació de dopamina i et fan sentir bé fins i tot quan el menjar no conté nutrients ni fibra. Aquesta alliberació de dopamina pot portant-se a menjar de més i ens podem tornar addictes al menjar.
2.      Estan vinculats a l’obesitat
Esta comprovat que els menjars processats contenen aditius que estan vinculats amb l’obesitat com el glutamat monosodi, el xarop de moresc, endolcidors artificials i d’altres. Amés els carbohidrats refinats com cereals del esmorcar, bagels, waffles, pretzels es converteixen ràpidament en sucre.
Això incrementa els nivells d’insulina i leptina i contribueix  a la resistència a la insulina, que és el factor principal de quasi totes les malalties crónicas i l’augment de pes.
3.      Trencan els principis de la combinació del menjar
Menjar aliments en certes combinacions ajuda a que el procés de digestió del cos treballi més eficientment i absorbeixi més nutrients. Per exemple menjar proteïnes i almidons al mateix moment, com la pizza de pepperoni inhibeix la digestió i porta a la putrefacció del menjar i augmenta l’acidesa de la sang.
4.      Fomenten el desequilibri del nostra ecosistema intern.
Els microorganismes que viuen al nostra cos formen un ecosistema intern molt important. Els aliments processats interrompen aquest sistema suprimint la microflora i porten problemes digestius i malalties.
5.      Son perjudicials per el nostre estat d’ànim i el cervell
Poden produir canvis d’ànim, problemes de memòria i depressió. La major concentració de serotonina, que esta relacionada en el control de l’ànim, la depressió i l’agressió. Es troba als nostres intestins, no al cervell.
6.      Fomenten menjar massa ràpid
Els aliments processats son ràpids i fàcils i això fa que siguin ideals per menjar quan tenim pressa. El fet de menjar depressa fa que el cos no s’anà doni quan esta ple i això fa que mengem més i així guanyem pes afectant a la digestió.
7.      Les etiquetes de nutrició poden ser enganyoses
Un aliment processat pot estar marcat com natural o lliure de sucre però no ser sa.
8.      Les carns processades estan vinculades al càncer
Aquestes carns estan preservades amb fum o sal o l’adició de preservatius químics. Aquets inclouen el porc, pernil, pastrami, salami, pepperoni, salsitxes i algunes hamburgueses. Els nitrats afegits son molt problemàtics.
9.      Els aliments processats poden incrementar el risc d’infertilitat i malnutrició
Com aquets aliments estan vuits de nutrients, es poden menjar molta quantitat
De calories però sense nutrients i amés estan relacionats amb problemes reproductius.
10.  Aquets aliments poden sobreviure anys en un armari però  les persones no.
Gràcies als químics, preservatius i altres aditius poden sobreviure molt de temps. Per contra no tenen nutrients i son perjudicials per la salut.
11.  Pot causar malalties autoimmunes
Per exemple esclerosis múltiple, èczemes, asma
12.  Promouen malalties del cor


Els pitjors menjars processats
·         Nuggets de pollastre
·         Patates fregides tipus franceses
·         Snacks fregits
·         Gasoses
·         Hot dogs i embotits
·         Hamburgueses de restaurant menjar ràpid
·         Cereals ensucrats
·         Patates fregides de paquet
·         Barretes de granola
·         Galetes dolces, pastissos i muffins de les botigues
·         Barreixes de té gelat o té gelat amb sabor preparat
·         Margarina
·         Crispetes de microones




Solucions
1.      Comprar carn ecològica
2.      Reduir el consum de carn processada
3.      Millor un bon pernil o embotic ecològic

4.      Menjar carn acompanyada de hortalisses i no de pa, pasta o patates fregides