lunes, 26 de octubre de 2015

ALIMENTS QUE CURAN

1.      Pipes de carbassa per la migranya
Els mals de cap poden ser una deficiència de magnesi, Per això les pipes son riques en zinc. 30 grams al dia seria ideal.
2.      Espàrrecs per la ressaca
Si sortim de copes a la nit sopem quelcom amb espàrrecs per digerir millor l’alcohol.
3.      Llimona per les pedres al ronyó
Eviten que surtin ja que disminueix l’acidesa de l’orina de l’orina i manté el ronyo net.
4.      Carxofes per la bona digestió
Porten cinarina que afavoreix la desintoxicació del fetge i facilita la digestió de les grasses.
5.      Nous per el cor
Menjar 7 nous al dia va molt bé per persones que han tingut problemes de cor i evitar recaigudes.
6.      Les magranes per protecció solar
Les pepites i el suc son rics en àcid alògic que protegeix dels raxos UVA.
7.      Crispetes de blat de moro per el restrenyiment.
Porten molta fibra i poques calories. Però és preferible comprar els grans i fer-los a la paella.
8.      Oli de lli contra els dolors de la regla
1 cullerada d’oli de lli a l’amanida és molt bo per els dolors menstruals. Porta omega 3.
9.      Kiwis per dormir bé
2 Kiwis 1 hora abans d’anar a dormir amb cireres estimulen la serotonina i melatonina que son les hormones de la son.
10.  Fonoll per els gasos
Pot ser al vapor o crus amb les amanides i sucs d’hortalisses o fruites.També és bo per les dones amb la menopausa.
11.  Pebrots per aliviar l’artrosi
100 grams de pebrots vermells aporten vitamina c.
12.  Gingebre contra el reflux
Una petita recepta per barrejar a la batedora:
10 grams de sucre moreno
40 grams de gingebre fresc tallat
Suc 1 llimona
1,5 l d’aigua freda
13.  Té per el mal alè
Qualsevol té és bo (negra, verd…) perquè destrueix les bactèries del mal alè.
14.  Àpit per la tensió arterial
Ajuda a perdre pes i per això ajuda a baixar la tensió arterial. Es poden afegir 200 grams d’àpid cru a les amanides 2 cops per setmana.
15.  Ous per ajudar a la visió nocturna
Per la dificultat de visió nocturna és bo menjar ous cuits i també moresc, pebrots grocs i mostassa. Son bons tots el vegetals de color ataronjat.


RECEPTA
Aliments per la memòria
1.      Perjudicials: Pizza, crema cacau, xuxes, merengue
2.      Amb moderació: Café, cacauets, mongetes roxes
3.      Sovint: Anous, oli d’oliva, fruits del bocs, romani(per la seva olor)