martes, 28 de junio de 2016

LA MENOPAUSA I L’AUGMENT DE PES

En la majoria de dones es produeix un augment de pes quan arriben a la menopausa degut a la disminució d’estrògens. Els canvis hormonals es reflexen al nostre cos i al nostre estat d’ànim. La menopausa és una nova etapa de la vida que es pot viure de forma plena i amb salut.


Perquè s’augmenta de pes?

En la majoria de casos hi ha un augment d’entre 5 i 10 kg. I les possibles causes son:
1.      Per l’augment dels adipòcits grassos del nostre cos i l’alentiment del metabolisme.
2.      El nostre cos necessita menys quantitat d’energia per mantenir-se i tot l’excés que mengem es transformarà en gransa.
3.      Es produeixen uns canvis emocionals. I això produirà dificultat per dormir, ansietat i depressió.
4.      Els trastorns d’alimentació produeixen :
·         Pèrdua de to muscular
·         Pèrdua de fibra. Més grassa i menys múscul.
·         Pèrdua de fermesa i agilitat
·         El fet d’augmentar 1 o 2 talles menjant el mateix produeix gran negativitat
·    El malestar emocional incita a prendre antidepressius i això a llarg plaç produeix obesitat i canvis físics.


Consells per evitar l’augment durant la menopausa

És una nova etapa de la vida i això implica noves estratègies, s’ha de viure en plenitud sent conscient del canvis.
1.  Algunes vegades és recomanable un tractament hormonal substitutiu amb l’administració d’estrògens. Però atenció no recomanat:
·         Síndrome varicosa
·         Diabetis
·         Obesitat
·         Fumadora de més de 20 cigarretes al dia
·         Antecedents familiars de càncer de mama
·         Hipertensió arterial greu
2.      Prioritzar el consum d’aquestes verdures:
·         Espinacs
·         Bròquil
·         Carbasses
·         Coliflor
·         Albergínia
·         Alls
·         Cebes
3.      Menjar 2 peces fruita al dia
·         Peres i pomes
·         Taronja i maduixes(Porten bioflavonoides per aliviar sofocaments)
4.      Les magranes
5.      Evitar l’excés de cafeïna, begudes carbonades, sucre, alcohol i tabac
6.      Flocs de civada integral per esmorzar i per acompanyar amb les llegums o verdures
7.      Peix blau dos cops per setmana: salmó, sardines…
8.      Beure entre 1.5-2l d’aigua al dia i un got de vi.
9.      Fer exercici en general i en concret l’aeròbic 45 minuts



Teràpies
1.      Reflexologia podal
2.      Olis essencials(menta, sàlvia, fonoll)
3.      La hidroteràpia
4.      L’acupuntura
5.      La magnetoteràpia
6.      Tècniques de relaxació(massatge, meditació e ioga)





RECEPTES PER LA MENOPAUSA
1.      Dues cullerades de melissa dins una tassa d’aigua. Bullir 5 minuts. Reposar. Colar. Prendre una tassa al dia
2.     Una cullerada de xiprés dins una tassa d’aigua. Bullir 5 minuts. El mateix de la melissa
3.      Massatges circulars al ventre amb oli essencial de xiprés diluït amb oli d’ametlla.
4.      Gotes de lavanda al coixí per dormir millor.