lunes, 8 de abril de 2013


LA MIGRANYA


La majoria de persones saben el que és la migranya, molts la pateixen i molts l’han patit. És aquest mal de cap horrible i desgradable que paralitza i no ens deixa fer res. La migranya es considera una de les 20 malalties més incapacitants que existeixen i afecta a un 12% de la població i malauradament es desconeix  l’origen i la seva curació. Tot i això segons molts  neuròlegs l’alimentació és clau en la migranya, però no tant per els aliments en sí, sino per la resposta immunològica que té per els migranyosos. Segons el Dr. Oscar Càceres la substància anomenada histamina que esta present en molts aliments i també al nostre organisme i que serveix per regular les funcions normals de l’estómac pot ser un causant de les migranyes. Això és degut a que l’enzim que és l’amooxidosa que té la funció d’eliminar la histamina és incapaç d’actuar o ho fa d’una forma lenta. Els aliments que porten histamina i que cal moderar el consum són: La xocolata, vi, cítrics, llet de vaca i formatges curats.


Tipus de migranya
1.      Episòdica: De 4 a 5 crisis al mes
2.      Episòdica freqüent: De 6 a 15 atacs al mes i de duració d’entre 4 i 72 hores
3.      Crònica: Més de 15 crisis al mes



Cefalees secundàries que no son migranyes
1.      Cefalees secundàries: Causades per febre, mals dentals, efectes secundaris de fàrmacs..
2.      Cefalees en gotims : Mals de cap de 15 minuts i repetitius(del cap al ull). Més freqüent en homes de 20-50 anys
3.      Cefalees tensionals: Poden durar uns minuts a 1 setmana. Els músculs del coll i el cap es tensionen per l’estrés, depressió, ansietat…Es pot curar amb analgèsics però si es repetitiu millor acudir al metge



Consells per reduir l’efecte de les migranyes
1.      El son: Crear una rutina per dormir
2.      Exercici físic: Amb moderació. L’excés d’esport incrementa les migranyes
3.      L’estrés: Els nervis per ansietat o excés de feina causa migranyes
4.      Alcohol: Amb moderació.
5.      Dentista: Cuidar la boca i fer revisions periòdiques
6.      Camps electromagnètics: Evitar wifis, mòbils, telèfons..
També afecta el clima  I en el cas de les dones el tema hormonal per els síndromes premenstruals. I avegades després de la menopausa desapareixen les migranyes o es redueixen.

7 Remeis casolans per a les migranyes
·         Tapar-se el nas i la boca amb una bossa de paper e inspirar i expirar aire varies vegades
·         Menjar unes 15 ametlles o maduixes
·         Prendre 1 cullerada de nou moscada ratllada en una tassa d’aigua
·         Inspirar amb força a un pot de mostassa forta
·         Prendre 2 cullerades de vinagre de sidra de poma en un got d’aigua en cada àpat i això redueix la freqüència de les migranyes
·         Beure culleradetes d’una tassa d’infusió de mançanilla i ajuda a prevenir les migranyes
·         Posar els peus en un cubell d’aigua calenta i afegir 3 cullerades de sal